Durabrik & Blue Lines: partners in duurzaam ondernemen

Durabriks vertaalpartner worden: dat stond bij Blue Lines al lang bovenaan het verlanglijstje. Een bedrijf waar mens en leefomgeving op de eerste plaats komen, ligt dan ook volledig in lijn met ons eigen DNA. We hadden al een paar keer een lijntje richting Durabrik uitgeworpen. En vorig jaar hadden we eindelijk beet: we kregen een eerste vertaalaanvraag binnen. De start van een ongetwijfeld duurzame samenwerking.

Blue Lines & Durabrik Blue Lines & Durabrik

Franka Mortier, Online Marketing Coördinator bij Durabrik, vertelt: “We hadden een volledig nieuwe website ontwikkeld, met heel wat nieuwe content. Ik was op zoek naar een geschikt vertaalbureau om dat grote volume webcopy naar het Frans te vertalen. Mijn collega Dorien - onze verantwoordelijke interne communicatie - raadde me zonder verpinken Blue Lines aan.” 

Mensen en duurzaamheid eerst: daar kies je gewoon voor 

Waarom Durabrik en Blue Lines zo'n goede match vormen? Dat lichten Franka en Ilse, content marketeer bij Blue Lines, afwisselend toe. 

Franka: “In 2019 werd Durabrik erkend als Great Place To Work®. Die bekroning was het resultaat van een interne medewerkersbevraging en een grondige cultuuranalyse door Vlerick. Maar de mooiste erkenning voor Durabrik is natuurlijk de hoge medewerkerstevredenheid.” 

Ilse: “Vlerick, dat is nog zo’n klant waar we superfijn mee samenwerken. Een erkenning als Great Place To Work®, wow! Ook bij Blue Lines is werknemersgeluk een belangrijk aandachtspunt. Doordat we volgens het 35-urenstelsel werken, kunnen we werk en gezin beter combineren. En thuiswerk is bij ons al heel lang ingeburgerd. Onze projectmanagers regelen dat gewoon onder elkaar.” 

Groen, groen, groen 

Franka: “Duurzaam bouwen is voor Durabrik een vanzelfsprekende keuze. We zetten maximaal in op optimale isolatie en hernieuwbare energie door gebruik van zonnepanelen, warmtepompen, waterrecuperatie ... We hebben ook een eigen kenniscentrum: drie collega’s volgen constant de evoluties rond duurzaamheid in de bouwsector op de voet. Verder zorgen we bij nieuwe bouwprojecten steevast voor voldoende groene plekjes en voor veel ruimte voor fietsers en voetgangers. Ook heel belangrijk voor Durabrik is de locatie van de bouwprojecten. Zo zorgen we steeds voor een ligging die rustig is, maar toch vlakbij winkels en scholen. We houden daarbij telkens rekening met de mobiscore.” 

Ilse: “Duurzaamheid was eind vorig jaar bij de aankoop van ons kantoor hét aandachtspunt. Op de Nieuwe Dokken-site vonden we precies wat we zochten: ons gebouw, de Faar, is volledig klimaatneutraal, met een eigen circulair afvalwater- en energiecircuit. En we hebben ons kantoor annex coworking space Jungle volgestouwd met luchtzuiverende planten. Die naam is dus echt niet uit de (gezuiverde) lucht gegrepen." 

Voor mensen, met mensen, als mensen 

Franka: “Of het nu om klanten, medewerkers of leveranciers gaat, we hebben oog voor diversiteit en kwetsbaarheid. In bouwprojecten denken we gericht aan oplossingen voor alleenstaanden, senioren, nieuw samengestelde gezinnen … Bij onze zoektocht naar medewerkers hebben we dan weer volop aandacht voor inclusie en persoonlijke groei. En we zetten ons met plezier in voor warmmenselijke initiatieven als De Genereuzen of Pasfoundation.” 

Ilse: “Onze medewerkers en vertalers zijn onze grootste troef en dat tonen we hen graag. Eens een persoonlijk bericht of een bedankje sturen, dat is toch geen moeite! Mensen die zich gewaardeerd voelen, presteren beter en zijn simpelweg gelukkiger. Dat straalt af op de hele organisatie.” 

Kwaliteit en klantgerichtheid 

Franka: “We beseffen dat de aankoop van een woning of appartement een grote investering is. Daarom willen we onze klanten tijdens de bouw van hun thuis zoveel mogelijk ontzorgen: wij volgen het hele bouwproces voor hen op. Klanten moeten op ons kunnen rekenen, persoonlijk gehoord, geadviseerd en begeleid worden. Het resultaat is een duurzame woning waarin ze zich echt thuis voelen.” 

Ilse: “Ontzorgen, dat werkwoord gebruik ik ook graag! Het betekent 'zorgen wegnemen' maar evenzeer 'goed zorgen voor'. Dat proberen wij ook te doen. Wij willen niet zozeer vertalingen verkopen maar klanten over taalgrenzen heen helpen met overtuigende meertalige content. Samen voor impact zorgen: dat is volgens ons de enige juiste strategie om een goede vertaalpartner te zijn.”

Offerte aanvragen?

Overtuig jezelf en vraag een vertaling aan. Wij zetten met plezier ook de puntjes op jouw i.

Vraag offerte