Missie en waarden

Het is onze missie om bedrijven en organisaties te ondersteunen in hun meertalige communicatie door sterke teksten te schrijven en te vertalen, in alle talen.

We maken het verschil op het gebied van kwaliteit. Dat doen we door:

  • alleen de beste native vertalers en copywriters te selecteren. Daarvoor hebben we een strenge selectieprocedure opgezet die de kandidaten test op schrijfstijl, oog voor detail, vakkennis, spelling en grammatica;
  • voortdurend de kwaliteit te blijven bewaken en verbeteren, door te leren uit feedback;
  • onze interne workflow te blijven optimaliseren en ondersteunende software te gebruiken om de vertaalresultaten te verbeteren;
  • klanten persoonlijk te begeleiden en bij te staan waar nodig. 

Met onze klanten, medewerkers en leveranciers willen we een partnership uitbouwen waarin we constructief samenwerken. 

Onze waarden: respect, opbouwende feedback, vertrouwen, humor, duurzaamheid en kwaliteit.

“Soms heb ik echt het gevoel dat Blue Lines meer een familiebedrijfje is, een soort vriendenclub. De gemoedelijke sfeer die bij jullie hangt, zonder aan professionaliteit in te boeten, daar teken ik voor. Hoe Stef over zijn team babbelt als we samen een koffie gaan drinken: echt inspirerend!" 

Patricia Rousseau - Vlerick

We werken niet voor bedrijven die een schadelijke impact hebben op onze leefomgeving, op de maatschappij en op individuele mensenlevens. 

We willen zelf actief bijdragen aan een mooie samenleving: 

  • door onze vertalers en schrijvers eerlijk te verlonen en respectvol te behandelen;
  • door een menselijk en flexibel personeelsbeleid te voeren, met een mooie verloning, een 35-urenweek, een leuke en gezonde werkomgeving;
  • door zoveel mogelijk werkverplaatsingen met de fiets en het openbaar vervoer te maken;
  • door te investeren in een volledig klimaatneutraal kantoor, aka the jungle office;
  • door een deel van de winst te schenken aan goede doelen of deze actief te ondersteunen.