SEO-copywriting: content die werkt

Wat zal het zijn: een prachtige lege doos of content die wérkt? Het zit vanbinnen!

Gouden Gids 

Een onderneming of organisatie zonder website: in 2020 kan je je dat gelukkig bijna niet meer voorstellen. Maar betekent dat ook dat we met z'n allen zéér goed bezig zijn? Helaas pindakaas: veel websites blijken in de praktijk weinig meer dan een veredeld online visitekaartje. Statisch en inert, als een pagina uit de goede oude papieren Gouden Gids. 

Lead generator buiten categorie 

Als je het goed aanpakt, kan je van je website nochtans een echte lead generator maken. Zeker, een knappe vormgeving is altijd leuk meegenomen. Maar laten we elkaar geen Liesbeth, Mietje of Joost noemen: het is vooral de inhoud die het hem doet. Logisch, niet? Bij een cadeau gaat het toch ook over wat er in de verpakking zit. Een mooie maar lege doos is waardeloos. Of komt hoogstens goed van pas om je Gouden Gids eindelijk bij het oud papier te zetten. 

SEO-studie 

Nee, het is content die koningin is. Slim geschreven content lokt bezoekers naar je website én weet ze daar ook een hele tijd te houden. Search engine optimization – SEO voor de vrienden - is daarbij van het grootste belang. Alles staat of valt met een grondige SEO-studie en een definiëring van de voor jou relevante zoektermen. Gratis tip: je schakelt daarvoor het best een specialist in. Weet je niet meteen bij wie aan te kloppen? Vraag ons gerust naar onze favorieten! 

SEO-copywriting 

Je SEO-onderzoek is rond? Tijd om de SEO-copywriter in stelling te brengen. Hij/zij bepaalt het succes van je website. Kies hem/haar dus met zorg. Niks is ergerlijker dan stroef lezende content waarbij je over onhandig gestapelde zoektermen struikelt. Je webcontent moet in de eerste plaats boeien, informatie verschaffen én verleiden. De zoektermen moeten uiteraard correct in de content verwerkt zitten. Maar laat dat nu precies zijn waar goede SEO-copywriters in uitblinken. Ze verweven de trefwoorden onopvallend in verleidelijke copy die de aandachtsboog van je bezoekers optimaal gespannen houdt. 

De taalgrens over: een portie SEO-vertaling graag! 

Je scoort al prima in je eigen taalgebied, maar je wil ook andere markten veroveren? Strak plan! Het enige wat je nu nog nodig hebt, zijn goede SEO-vertalers. Ze vertalen je webcontent en integreren de keywords zo natuurlijk dat je websitebezoeker niet eens doorheeft een vertaling te lezen. Kortom: een goede SEO-vertaling is je garantie op succes over de taalgrenzen heen. 

Wil je heel concreet weten wat we met SEO-copywriting of SEO-vertalingen voor jou kunnen betekenen? Stuur ons een mailtje of bel ons. We helpen je graag verder!