The Reference is één van België’s meest succesvolle digitale agentschappen met kantoren in Gent, Antwerpen en New York en een pak grote (inter)nationale klanten, zowel in B2B als B2C. Joke Van Hamme was er jarenlang projectmanager.

Pro-SEO

Joke: “Als een klant naar ons toe komt omdat de website onvoldoende scoort in Google, gaan wij eerst en vooral samenzitten om de SEO-resultaten (SEO staat voor zoekmachineoptimalisatie) te bespreken. We formuleren actiepunten en sturen die maand na maand bij.”

“Door een aantal zoekwoorden bij te stellen of toe te voegen kunnen we een klant al heel wat hoger laten scoren in de Google-rankings. SEO-zoekwoorden in het Nederlands, het Engels of het Frans kunnen wij zelf vrij goed voor onze rekening nemen. Alleen is de markt geëvolueerd en werken we aan steeds grotere internationale projecten. Voor het schrijven van die SEO-copy kloppen we bij Blue Lines aan. Hoe internationaler wij gaan, hoe meer wij moeten kunnen vertrouwen op een partner voor vertaling en copywriting.”

Niet zomaar een leverancier

The Reference werkte voor de eerste keer samen met Blue Lines op een project voor Certex. Objectief: keyword researches in het Zweeds, het Fins en Noors. Eind goed, al goed, want ondertussen schakelden ze Blue Lines ook al in voor SEO-vertalingen in het Spaans en het Italiaans.

Ik hou erg van het open karakter van Blue Lines. Ik ben zelf projectmanager en vind een persoonlijke band met mijn klanten erg belangrijk. Ik apprecieer het dan ook enorm dat jullie niet zomaar een leverancier zijn voor ons, maar ook kiezen voor een persoonlijker contact zonder in te boeten aan professionaliteit.”

Transparantie en efficiëntie

“De eerste keer dat ik met Blue Lines samenwerkte, had ik dezelfde vraag ook aan een ander bureau gesteld als back-up. The Reference werkte vroeger namelijk met twee vertaalpartners en ik wist niet goed welk vertaalbureau te kiezen. Sinds ik met jullie werk, weet ik het wel.”

“Ik vind bij jullie een transparantie en efficiëntie terug die ik bij andere vertaalbureaus miste. Voor mij is het belangrijk dat ik meteen een offerte en een duidelijke planning krijg. Bij andere bureaus krijg ik meestal wel een antwoord op mijn eerste vraag, maar krijg ik geen planning. Terwijl het voor klanten echt helpt als ze precies weten wanneer ze resultaat zullen zien. Bij Blue Lines moet ik geen drie keer naar de planning vragen en kan ik er ook op vertrouwen dat de deadline zal worden gehaald, ook al vraag ik soms absurd strakke timings.”

 

N.v.d.r.: sedert begin 2020 is Joke Van Hamme Team Lead bij AGConsult. Onze copywriter Robin volgde daar via Joke een opleiding Usability & UX. Zo zie je maar: van het een komt het ander, en het netwerk wint altijd!

Meer tips, tricks en weetjes ontvangen?