Jouw project verdient copywriting die écht werkt.

Heb je een fantastisch idee, een geweldig product of een onmisbare dienst, maar vind je niet de juiste woorden om er wervend over te communiceren? Dan ben je bij Blue Lines aan het juiste adres. Onze ervaren copywriters kunnen het namelijk bijzonder goed uitleggen.

Wat is copywriting?

Copywriting is wervend schrijven of schrijven met als doel de lezer te activeren. Een goede copywriter weet een idee, product of dienst echt te verkopen. We spreken bijgevolg ook wel van ‘commercieel schrijven’.

Content writing of tekstschrijven is algemener en hoeft niet per se een commercieel doel te hebben.

Tegenwoordig worden teksten vaak geschreven om online door de doelgroep gevonden te worden. Begrijpen hoe Google teksten scant en waardeert is dan ook het begin van een geslaagde SEO-copywriting.

Wat is de impact van copywriting?

Slim geschreven copy werkt dus activerend. Concreet? Meer klanten, meer omzet, meer resultaat! Professionele copywriters begrijpen wat voor jouw doelgroep belangrijk is en maken van jouw verhaal een waar succesverhaal.

spiegel19

Alles begint natuurlijk bij jou

Jij hebt alle informatie die we nodig hebben om je idee te kunnen vertalen in grensverleggende copy. Wat we graag willen weten over jouw project? Met deze vragen komen we alvast een heel eind:

  • Wat wil je precies bereiken?
  • Wie wil je bereiken?
  • Wie zijn je concurrenten?
  • Wat is je missie?
  • Waarmee help jij je klanten, waarmee maak je voor hen het verschil?
  • Wat is jouw tone of voice?

Hoe we werken?
Dit is ons 6-stappenplan:

01

Eerste contact

Je legt een van onze projectmanagers uit wat je project precies inhoudt.

02

Introductie copywriter

Je hebt een kort contact met een copywriter die voeling en ervaring heeft met gelijkaardige projecten.

03

Offerte

De projectmanager bezorgt je een prijsofferte.

04

Briefing

Je instrueert de copywriter zodat die over alle info beschikt om de opdracht te kunnen uitvoeren.

05

Schrijfproces

De copywriter schrijft je copy.

06

Feedback

Jij geeft feedback – de copywriter past de tekst aan waar nodig.

Blue Lines projectmanager Virginie

Voor elke tekst de juiste schrijver

Een informerend persbericht, een aantrekkelijk jaarverslag, een wervende brochure of een volledige nieuwe website? Je kan voor elk teksttype bij ons terecht. Hier alvast een voorsmaakje van ons copy-menu:

  • Redactie en eindredactie
  • Long copy en short copy
  • Magazines
  • Brochures en folders
  • Online en social copy
  • Nieuwsbrieven
  • Jaarverslagen
  • Creatieve copy: slogans, baselines, advertenties, campagneteksten
  • The specials: laat ons buiten de lijntjes schrijven!